بازاریابی دیجیتال / دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه راه و روشی که برای تبلیغ خدمات ، محصولات و یا گسترش بیشتر سهم بازار توسط ابزارهای دیجیتال از جمله وب ، موبایل و سایر رسانه های دیجیتال گفته میشود.

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

Digital Marketing
Digital Marketing

فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش نیاز به تجربه هم دارد، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول است. به همین دلیل باید تلاش کرد تا دانسته های خود را به روز کنیم و با انجام پروژه های عملی یافته های خود و صحت آن را بسنجیم.

مشتریان این روزها به تبلیغات مستقیم به ویژه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها بدبین شده اند . بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است.

بازاریابی دیجیتال به هدفمند بودن تاکید دارد. اگر شاخصه‌ هدفمندی در تبلیغات وجود نداشت، همچنان باید شاهد تبلیغات گسترده بی‌هدف می‌بودیم. در بازاریابی دیجیتال تعاریف بسیاری مطرح شده که همگی سعی می‌کنند تا شما بهتر بازار هدف و مخاطبین هدف خود را پیدا کرده و هوشمندانه آنها را نسبت به کسب و کار خود آگاه کنید. به همین منظور چشم‌بسته نمی‌توان وارد این حوضه شد و تنها با هزینه کردن در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، به موفقیت رسید. تعیین سیاسیت‌های کاری و اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت هر کسب و کار مقدمه‌ای برای تعیین یک استراتژی دیجیتال است.

دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.

به کمک بازاریابی دیجیتال و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است.

در دیجیتال مارکتینگ سعی می شود از طریق ابزارهایی مثل وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی رفتار کاربران و مخاطبان تحلیل شود تا بعد از بررسی های انجام شده بتوان بیشترین بازدهی را از بازاریابی بر روی این افراد کسب کرد. در حقیقت در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی ما فروش است البته فروش بیشتر با داشتن مخاطبان هدف گسترده تر.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ:

ابزارهای بازاریابی دیجیتال
ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 

1- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

2- بازاریابی محتوا (Content Marketing)

3- شبکه های اجتماعی (Social Media)

4- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

5- بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

6- تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

7- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

8- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

و …

در سئو پلاس در مورد همه موارد بالا صحبت خواهیم کرد با ما باشید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *